Kako preprečiti, da na počitnicah stranišče ne postane glavna »izletna točka«? Težave z drisko.

0

Komaj so minili prvomajski dopusti, že načrtujemo poletni, običajno morski oddih. Poleg iskanja kam, kdaj in kako pa je dobro, da se na počitnice tudi dobro zdravstveno pripravimo. Zelo pogost in še posebej poleti za otroke nevaren pojav je driska. Ta ne izbira kraja – lahko se okužimo na bazenu v domačem kraju, na poletnem počitnikovanju za mejo ali na daljšem potovanju.

T.i. potovalna driska naj bi bila po podatkih Inštituta za varovanje zdravja najpogostejša težava na potovanjih. Drisko lahko spremlja povišana telesna temperatura, krči v trebuhu, bruhanje, utrujenost itd. Okoli 10 milijonov popotnikov po svetu dobijo vsaj enkrat popotniško drisko vsako leto.

Pojav driske lahko na potovanju preprečimo ali vsaj omilimo
Pojav driske lahko na počitnicah preprečimo ali vsaj omilimo

V izogib zdravstvenim težavam naših malčkov na počitnicah, smo vam pripravile nekaj praktičnih nasvetov za krepitev zdravja in “gašenja zdravstvenih težav”:

PRED POČITNIKOVANJEM:

  • Okrepite sebe in predvsem otroke s še posebej močno hrano: Hitro pripravljena hrana slabi naš imunski sistem in nas tako naredi bolj občutljive za trebušne težave na poti. Močna hrana kot so doma pripravjeni topli obroki, sveže sadje in zelenjava pa nam daje potrebna hranila, da se telo lažje bori proti bakterijam, virusom in parazitom.
  • Jemanje  probiotikov WAYA LGG: Eden boljših načinov za izogibanje trebušnim težavam na počitnicah je že preventivno uživanje kakovostnih probiotikov, par dni pred odhodom na dopust. Probiotik so živi organizmi t. i. dobre bakterije, ki krepijo naš in otrokov imunski sistem in tako družino zdravstveno pripravijo na potovanje.

[box]

Ne dovolite, da trebušne težave uničijo vaš naslednji oddih – zdravi in bolje informirani greste na pot, bolje bo trebuščku vašega malčka na nepozabnem družinskem dopustu.

170510-Banner-WAYA-LGG-NI-vzorčki-600x400

 

[/box]

MED POČITNIKOVANJEM:

  • Prve dneve potovanja si poskušajte zastaviti malce manj ambiciozno, sploh če je za vami daljša pot, menjava časovnih pasov in trpite za jet-leg-om. Torej ostanite na prvi lokaciji, plaži kakšen dan več, kot bi sicer.
  • Izogibajte se določeni hrani. Nepoznana hrana lahko zelo hitro pripelje do trebušnih težav. Ko jeste zunaj, se izogibajte ledu (na primer, ko vam posrežejo sicer zaprto pijačo z ledom), solatnim barom (zveža zelenjava ali sadje, ki ni za lupit) in ulični hrani, za katero ne veste, kako so jo pripravili oz. ni pripravljena pred vami.
DSC_0744 (2)
Hitro pripravljena hrana lahko oslabi otrokov imunski sistem
  • Sledite varnim praksam pri vodnih norčijah mulcev. Pri kopanju v bazenu opozarjajte otroke, naj ne pijejo bazenske vode, po kopanju pa naj se dobro umijejo.
  • Voda, ki jo pijete naj bo ustekleničena, zaprta ali pa dobro prevreta.
  • Nujno je redno umivanje rok, saj poleg okužbe na javnih mestih, lahko pride do okužbe tudi med tistimi, ki skupaj potujejo. Zato priporočamo razkužilo, ki ga lahko uporablja cela družina in ga imate pri sebi ves čas potovanja.
  • Jemanje probiotikov WAYA LGG tudi na potovanju kot preventiva in krepitev imunskega sistema

V PRIMERU, DA ZBOLITE:

  • Vzemite sredstvo proti driski: medicinsko oglje (v obliki granul ali tablet).
  • Nadaljujte z jemanjem probiotikov WAYA LGG , kot podporno lajšanje prebavnih težav.
  • Pijte rehidracijsko tekočino, ki nadomesti izgubljene elektrolite in soli. Pijte dovolj ostekleničene vode. Če je na voljo, pijte kokosovo vodo, saj tudi ta nadomešča izgubljene elektrolite. Enako velja za juhice.
Kokosova voda ima
Kokosovo vodo dobite v tropih svežo, doma in po evropskih državah pa jo enostavno kupite v trgovini
  • Posebne prehranske diete niso potrebne, je pa priporočljivo uživati lahko, nemastno in malo sladkano hrano s čim manj vlakninami, kot je riž, korenček, prepečenec, banane, krompir, krekerji, pretlačena zelenjavna kaša, nastrgana in porjavela jabolka.

Splošno priporočilo je, da otroka z drisko peljemo k zdravniku, če se driska ne izboljša v 2-3 dneh, oz. če opazimo prve znake dehidracije. Upoštevajte tudi otrokovo starost: čim mlajši je otrok, tem prej se svetuje obisk pri zdravniku. Obisk zdravnika pa je vedno potreben pri:

  • dojenčkih do 3. meseca starosti
  • hujši osnovni bolezni (npr. sladkorna bolezen, avtoimunska pomanjkljivost ipd.)
  • neustavljivem bruhanju
  • pogostem odvajanju (več kot 8× na dan) večjih količin tekočega blata
  • močnih bolečinah v trebuhu
  • če starši medicinskemu osebju navedejo znake zmerne in hude dehidracije

Zgornji prispevek je oglasno sporočilo farmacevtske družbe Medis, ki je podprlo članek z izdelkom Waya LGG. Vsebina ni podana z namenom, da nadomesti strokovne zdravstvene nasvete, diagnozo, način zdravljenja ali vaše najboljše prakse. Vedno se o zdravstvenem stanju posvetujte z zdravnikom ali drugim usposobljenim medicinskim osebjem. Za več informacij nam lahko pišete na: [email protected] ali v komentar.