18-dnevno družinsko raziskovanje Švedske

0

Sever Evrope z avtodomom je postala naša že skorajda stalnica za poletne počitnice. Po tem ko smo leta 2022 raziskali Nemčijo in Švedsko, poleti 2023 Nemčijo in Dansko, smo se poleti 2024 odpravili na malo daljše raziskovanje zgolj Švedske. Ponovno navdušeni nad naravo, družinskimi aktivnostmi, lepim vremenom, možnostmi za šport, plažami…  vse to v kombinaciji s svobodo, ki jo prinaša potovanje z avtodomom.

Narava na zahodni obali Švedske, blizu norveške meje je res osupljiva
  • Destinacija: Švedska
  • Čas potovanja: julij, avgust 2024
  • Dnevi na potovanju: 18 dni
  • Starost otroka: 2 otroka – 12 let in 6 let
  • Primerno za otroke: Vseh starosti, Švedska je idealna za družinsko raziskovanje.
  • Vreme: Lepo in sončno, s temperaturami čez dan okoli 20-25 stopinj, večeri hladnejši in prijetni za spanje.
  • Pot do destinacije: Potovanje z avtodomom čez Nemčijo. Po Nemčiji smo na poti do Švedske stali 2x, na poti nazaj pa 1x. V zadnjem delu poti smo se vkrcali na trajekt Rostock – Trelleborg.
Grob povzetek poti, Švedska
  • Budget: 2900 EUR vse skupaj, od tega gorivo: 750 eur; ladijski prevoz do Švedske: TT line: 330 eur povratna, spanje: 330 eur (kombiniranje kampov, postajališč za avtodome in spanja na divje). Kuhali smo večinoma sami, čez dan pa spili kakšno kavo in pojedli sladoled zunaj.
Jug Švedske s peščenimi sipinami in rožicami

Načrt poti po dnevih:

1.dan Ljubljana – Ingolstadt: 520 km

Pot smo začeli zgodaj popoldne in zvečer prispeli v Ingolstadt, kjer smo prenočili. Mesto je bilo zbrano bolj po načelu “vozimo kolikor zmoremo in poiščemo prenočitev, ko več ne gre”. Skladno s to mentaliteto smo tudi dokaj pozno prispeli na priljubljen PZA (N 48° 45′ 39.23″ , E 11° 25′ 17.04) in zasedli še zadnje mesto ter še zadnji priključek za elektriko. 🙂 Zjutraj smo si ogledali lepo okolico (v bližini celo otroška igrala in park, TOP!), nato pa šibali naprej. Če bi imeli več časa, bi zavili še v  zgodovinsko mestno jedro ter Tehnični muzej Audi, ki je odlična izbira za ljubitelje avtomobilizma.

2. Ingolstadt – Plauer See: 640 km

Štart zjutraj in vožnja čez dan. Pot smo nadaljevali proti severu in prispeli do Plauer See, čudovitega jezera na severu Nemčiji. Ta del Nemčije smo že poznali izored dveh let, zato smo vedeli, da je krasno. Ob popoldanskem prihodu v kamp/PZA (N 48° 45′ 39.23″ , E 11° 25′ 17.04) smo se s kolesi zapeljali do jezera in skopali.

Lepo presenečenje na koncu celodnevne vožnje
Ribolov ob koncu dneva

3. Plauer See – Rostock (100km) – trajekt Rostock – Trelleborg (6 ur)

Po ležernem jutru in sprehodu ob jezeru smo imeli do popoldanskega trajekta še dovolj časa in se zapeljali v center Rostocka. Navdušil nas je z mestnim jedrom in igrali, vmes pa smo imeli še dovolj časa, da smo skuhali kosilo in pripravili vse potrebno do trajekta.

Sama vožnja na trajektu je udobna, pri čemer pa tokrat nismo imeli kabine, zato je treba računati, da bo malo postopanja naokoli:). Otroci so čas zabijali delno v igralnici, delno v kinu (oboje brezplačno), malo pa tudi ob opazovanju vožnje. Vzamite s seboj anorake, saj je opazovanje z odprte palube lahko zelo romantično, predvsem pa vetrovno.

Udobna vožnja s trajektom do Švedske

4.-5.dan Falsterbo

Po dveh letih smo se vrnili v nam ljub Falsterbo, v Falsterbo Camping. Odličen, udoben, na plaži. Falsterbo je znan po odlično morski hrani, krasnih kolesarskih poteh, dvižnem mostu, svetilniku in tjulnih (žal, jih že drugič nismo videli). Smo pa uživali na plaži, v kopanju (v neoprenih, a popolnoma poletno vzdušje!), kolesarjenju in sladoledih.

Dogodivščine na plaži, jug Švedske
Jutranje kolesarjenje, jug Švedske
Znamenit dvižni most, Falsterbo

6. dan Falsterbo – Svartedalens naravni rezervat – Getskär (340km)

Pot smo nadaljevali proti severu do osupljivega naravnega rezervata Svartedalen, kjer smo se sprehodili po gozdu, opazovali naravo in uživali ob pogledu na naravna jezerca. Ker v naravnih rezervatih nočitve niso dovoljene (na divje), smo se zapeljali do bližnjega obmorskega mesteca Getskär.

Naravni rezervat
Naravni rezervat

Če smo bili sprva kar malo žalostni, da nočitev v naravnem rezervatu ne bo mogoča, nas je pogled na morje, rdeče hiške in zahajajoče sonce popolnoma očaral. Spali smo kar na divje, na parkirišču (N 58° 0′ 49.06″ , E 11° 48′ 14.94″), se dopoldne skopali in opazovali lovljenje rakov s pomočjo vrvice in ščipalk za perilo  (ga kot veliko atrakcijo prodajajo v vseh obmorskih mestih).

Večerni razgled na našem parkirišču
Jutranje kopanje

7. dan Getskär – Smögen (100km)

Že zjutraj smo startali proti 100 km proti severu oddaljenem najbojl znanem mestecu na vzhodni obali Švedske. Znan z razlogom: Smögen nas je očaral s svojimi pisanimi hiškami in živahnim vzdušjem. Lepote s seboj prinesejo tudi precej turistov, zato smo tokrat prvič malo bolj iskali parkirno mesto in nazadnje (še vedno dopoldne!) ujeli zadnje mesto na plačljivem parkirišču tik pred mestom (N 58°21’56.8548” E 11°14’47.8896). Če bi prišli po 13.00 uri, ne bi imeli parkirati nikjer.

Znameniti razgledi, Smogen

Dan smo izkoristili za sprehod po mestu, opazovanje pisanih hišk, (neuspešen) ribolov in sladoled. Nismo pa zamudili niti znamenite lesene promenade Smögenbryggan, ki ponuja čudovit pogled na obalo.

Smogen

8. dan Smögen – Strömstad (85km)

Naslednja postaja je bilo obmorsko mesto Strömstad, znano kot izhodišče za raziskovanje Kosterhavets nacionalnega parka. Tokrat smo po nekaj dnevih spanja na divje izbrali odličen Lagunen camping. 

Bližje norveški meji je narava res čudovita

Nahaja se cca 5,6 km južneje od mesta, v čudoviti naravi, ob morju. Otroka sta se kopala, kamp ponuja tudi krasne pohodne poti in kolesarske steze. Igrala so top, z veslejem bi ostali še kaj več kot 2 nočitvi.

Plaža v kampu in kopanje v morju. Edina otroka v neoprenu 🙂

9. dan Strömstad

Poleg uživanja na plaži in pohodov, smo odkolesarili do mesta, po nekaj nakupov in kratek ogled. Gre za klasično obmorsko mesto, z velikim poudarkom na ribarjenju in turizmu – mesto je namreč glavno izhodišče za ogled nacionalnega parka in ponuja precej izletov. Mi se za sam izlet nismo odločili, smo se pa zapeljali v park.

10. dan Kosterhavets nacionalni park – Vänersborg (120km)

Zjutraj smo se zapeljali  v Kosterhavets nacionalni park, kjer smo uživali v krasnih pohodnih poteh in na plaži. V popoldanskem času smo se zapeljali proti jugo-vzhodu in se ustavili pri največjem švedskem jezeru. Prenočili kar na parkiričku za avtodome, ob robu jezera in mestnega parka- N 58°22’54.2244” E 12°20’7.0584.

Nacionalni park

Pozno popoldne smo raziskovali mesto s kolesi in uživali ob jezeru, na igralih.

Ob največjem jezeru
Odlični tekoči sladoledi s posipom po izbiri. Priporočamo karamelo 🙂

11. dan Vänersborg – Helgö nacionalni park (280km)

Čakalo nas je nekoliko več vožnje, zato smo se na pot odpravili že dopoldne in popoldne prispeli bližje jugu ter se ustavili v nacionalnem parku. Tudi tokrat smo izbrali parkirišče kar na hitro, ob robu lepega jezera, ki je omogočalo tudi kopanje. Parkirišče na divje: N 56°56’29.4252” E 14°45’15.5088.

12. dan Helgö nacionalni park – Kalmar – Öland (150km)

Po jutranjem odhodu v smeri drugega največjega švedskega otoka, ki je s celino povezan z mostom, smo se ustavili še v mestu Kalmar. V tem času je tam potekal glasben festival, zato je bilo parkiranje nekoliko težje. Kalmar je krasno obmorsko mestece s čudovito utrdbo in parki. Po slučaju smo naletelu še na razstavo peščenih skulptur.

Kalmar
Peščene skulpture, Kalmar
Poletno vzdušje, Kalmar

Na otoku, ki je znan po svojih mlinih na veter, naj bi jih bilo preko 350, smo izbrali lep obmorski kamp v bližini gradu Borgholm.

13. dan Köpingsvik, Öland 

Dan na plaži, ob kolesarjenju in sladoledu. Zanimivo je, da se je kamp v začetku avgusta skoraj popolnoma spraznil, cene parcel so padle, mi pa smo dobili odlično parcelo v bližini plaže in sanitarnih objektov. Švedi hodijo na dopust julija, avgusta se cene spustijo za cca 30%, gneče ni nobene, vreme pa je še vedno odlično.

Igrala v kampu

14. dan Köpingsvik – Borgholm – Karlskrona (120km)

Po jutranjem odhodu iz kampa smo obiskali poletno rezidenco kraljeve družine Borgholm, kjer so uživali v krasno urejenem parku. Na poti proti izhodišču našega raziskovanja Švedske smo se ustavili še v Karlskroni, prestolnici kraljeve mornarice. Če ste v bližini in imate doma navdušence nad (bojnimi) ladjami, absolutno priporočamo obisk pomorskega muzeja in tudi sicer sprehod po marini.

Karlskrona

Prespali smo na divje, na parkirišču v bližini marine: N 56°10’19.596” E 15°35’52.4544

15. dan Karlskrona – Skanör (240km)

Vrnitev v našo bazo in nam ljub Falsterbo Camping, dan na plaži in ob kolesarjenju.

Falsterbo
Falsterbo

16. dan Skanör – Trelleborg (20km)

Zadnji dan na Švedskem, dan na plaži in večerni obisk ter sprehod po Trelleborgu. Nočitev na divje v bližini marine.

Spanje na divje in jutranji razgledi

17. dan Trelleborg –Rostock – Hersbruck (600km)

Jutrani odhod trajekta v smeri Rostocka, popoldanski prihod v Nemčijo in vožnja po načelu “vozimo dokler zmoremo”. Nočitev na postajališču za avtodome v Hersbrucku.

18. dan Hersbruck – Ljubljana (600km)

Vožnja do doma.

Druge pomembne informacije:

  • Trajektna linija TT line je preverjeno super. Ladja ponuja vse – od mini igralnice za otroke, kina, duty free shop, samopostrežno restavracijo in spa. Nam je čas ob igralnici, kinu in kosilu v restavraciji hitro minil. Še lastniki kužkov: kužki so dobrodošli na ladjah v za to namenjenih predelih ladje.
  • Nemške in švedske (avto)ceste so pričakovano top, nismo imeli praktično nikakršnih problemov na poti.
  • Prenočišča: Tretje poletje na poti smo se precej sprostili. In če smo prvo leto vse kampe rezervirali vnaprej in spali zgolj po kampih, smo le-te tokrat večinoma zamenjali za spanje na divje. Tam, kjer smo šli v kampe (Falsterbo, Stromstad, Oland), sem rezervacije opravila kak dan, dva vnaprej preko interneta. Za julij priporočamo to prakso, avgusta, ko se sprazni, pa niti ni pretirane potrebe (zelo turistični kraji in večja mesta izvzeto). Kampi so sicer preverjeno odlični, cene v avgustu padejo (plačevali smo od cca 30-55 eur/noč).
  • Priporočamo, da s seboj na pot vzamete kolesa. Nam so prišla zelo prav pri raziskovanju. Kolesarske poti so praktično povsod.
  • Garderoba: neglede na letni čas, predlagamo, da s seboj vzamete “od-do”, kar pomeni, da so bile napakirane vetrovke, dežna oprema pa tudi kopalke. Nam je vse od omenjenega prišlo prav in bi res pogrešali. Predlagamo, da na daljšem potovanju umazano perilo tudi operete v kampu (pralni in sušilni stroji so v vseh kampih).
  • Varnost: Brez težav/pomislekov. Visoka raven zaupanja tudi v kampih.
  • Cene: Cene goriva so bile nižje kot npr. po Avstriji in Nemčiji, hrana v trgovini primerljiva kot pri nas. Obrokov v restavracijah nismo jedli, kava in sladoled izven mest primerljiva kot pri nas ali za cca 10% dražje. Turistična središča in velika mesta so dražja.

Opisane so izkušnje potovanja, ki sem jih doživela z družino. Za več informacij nam lahko pišete na info@kamzmulcem.si.

PUSTITE KOMENTAR

Vpišite vaš komentar
Prosim vpišite vaš ime